ديشب ٢٦/٢/٢٠١٣ تعدادي از جوانان عرب در حين برگزاري جلسه تدريس زبان عربي و تفسير قرآن توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شدند. منابع محلي گفته اند كه نيروهاي امنیتی با ورود شبانه به منازل دستگيرشدگان نه تنها خارج از قوانین حقوق بشری و بین المللی بلکه با تخلف از قوانیین آيين دادرسی مصوب داخلی رژیم اقدام به دستگیری عده ای از جوانان نموده وبدون تفهیم اتهام به بازداشتگاههاي مجهول المکان برده اند.

فعالان حقوق بشري أضافه نموده اند كه نيروهاي اطلاعاتي براي إيجاد رعب و وحشت در ميان فعالين فرهنگي عرب و جهت جلوگيري از موج گرايش به مذهب اهل تسنن تكرار أقدام به اينگونه بازداشت هاي خودسرانه كرده اند. دستگير شدگان تنها جوانان بين ٢٠ و ٢٥ سال هستند كه از جمله دستگير شدگان
1-رضا باوی
2-سالم براجعة
3-منصور براجعه
4-عباس بدوي
5-امیربدوي
6-احمد بدوی
7-محمد مزرعه
8-ناصر اسدی
9-احمد حیدری
10-جاسب عفراوی
11-ولید مسعودی
12-خلیل خسرجی
كه همگي اهل ملاشيه هستند.

ايران از جمله كشورهاي ناقضان سیستماتیک آزادی مذاهب در جهان نزد سازمان هاي حقوق بشري معرفی شده‌ بود و در اين رابطه چندين بار جمهوري إسلامي را محكوم كرده اند. محدودیت‌های مذهبی و ديني در چندين سال اخير بر مسلمانان اهل تسنن ، صابئين( صبي ها) و مسيحيان در احواز و شهرهاي آن افزايش يافته و چندين شهروند عرب دستگير و در حال گذراندن محكوميت خود هستند.



Leave a Reply.