به نقل از روابط عمومی دادگستری خفاجيه، حمید عساکره گفت: یک نفر به هویت «ح.گ» در منطقه دويريج، بر اثر انفجار مین ضد نفر باقی مانده از جنگ ايران - عراق مجروح شد و به علت شدت جراحات وارده، فوت کرد.

بدليل عدم پاكسازي مين هاي باقي مانده از دوران جنگ ده ها نفر از شهروندان عرب ساكنان مناطق مرزي جان خود را از دست داده اند. اردیبهشت ماه امسال نیز دو نفر بر اثر انفجار مین در اراضی آلوده به مواد منفجره باقی مانده از دوران جنگ جان باختند.علی موسوی، شهروند عرب اهل روستای بردیه از توابع خفاجیه در غرب احواز،روز سه شنیه 2012.2.21 بر اثر انفجار مین باقي مانده از دوران جنگ ایران وعراق جان باخت

بیش از 4 هزار هکتار از اراضی منطقه در
شهرهای ميسان(دشت آزادگان)، حویزه، بستان، محمره ، چذابه وشلمچه به مین و مواد منفجره باقی مانده از دوران جنگ آلوده است وتا به حال بیش از 7 هزار حادثه انفجار مین در مناطق مرزی رخ داده است.

عملیات مین‌زدایی این مناطق به 16 شرکت خصوصی، سپاه پاسداران و ارتش واگذار شده است أما تا كنون عمليات پاكسازي محقق نشده وحوادث انفجار همچنان ادامه دارد.

دولت ایران از جمله امضا کنندگان معاهده بین المللی «اتاوا» است. معاهده اتاوا کشورهای عضو را موظف به پاکسازی مناطق آلوده به مین کرده است.



Leave a Reply.