به نقل از گزارشگر "احوازنا" مسؤولين زندان كارون روز پنج شنبه ٢١/٢/٢٠١٣از ملاقات خانواده هاي بعضي از زندانيان زندان كارون با فرزندان خود ممانعت كرده اند. به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز، دوازده نفر از زندانيان سياسي و فعالان فرهنگي در زندان كارون ممنوع الملاقات شده اند. این در حالی است که براساس آیین نامه سازمان زندان ها ملاقات با زندانی نیازمند اجازه اي از كسي ندارد.به گفته فعالان مسؤولين زندان جهت إيجاد فشار رواني بر زندانيان و يا اقدام جنايتكارانه ديگري دست به چنين كاري زده اند.

از بين ممنوع الملاقات شدگان چهار زنداني محكوم به اعدام اهل فلاحيه ( شادگان) بنام هاي غازي عباسي فرزند احمد متولد ١٣٦١، عبد الرضا أمير خنافره فرزند يونس متولد ١٣٦٦، عبد الأمير مجدمي فرزند هوشنگ متولد ١٣٥٩ و شهاب عباسي فرزند احمد متولد ١٣٦٥ مي باشند.منابع محلي افزوده اند كه اعدام هاي اخير در اكثر شهرها بر نگراني خانواده هاي محكومين افزوده و نسبت به وضعيت فرزندان خود نگرانند.

قابل ذكر است كه اين أفراد در تابستان ٢٠٠٩ دستگير ودر مؤرخه ٤/٠٩/٢٠١٢
در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي احواز محاكمه و به اتهام محاربه با خدا و فساد في الأرض طبق كيفر خواست صادره إز دادسرا به شماره ١٩٠١٠٤٣٦٣٠٠٤٠٠٧٩ به اعدام محكوم شده اند.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش: ماده ۳۷ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان باید با نظارت لازم، اجازه ارتباط برقرار کردن با خانواده و دوستان خود در فواصل زمانی معین را داشته باشند. این ارتباط می تواند شامل نامه نگاری و تماس تلفنی یا ملاقات حضوری در زندان باشد. ماده ۱۸۰ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: کلیه محکومان و متهمان تحت نظارت کامل و طبق مقررات این آیین‏نامه مجاز به داشتن ارتباط با بستگان و آشنایان خود می‌‏باشند و این ارتباط بوسیله ملاقات و مکاتبه‏‌ها انجام می‌‏پذیرد.

٢٢/٢/٢٠١٣



Leave a Reply.