به نقل از گزارشگر "احوازنا" مسؤولين زندان كارون روز پنج شنبه ٢١/٢/٢٠١٣از ملاقات خانواده هاي بعضي از زندانيان زندان كارون با فرزندان خود ممانعت كرده اند. به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز، دوازده نفر از زندانيان سياسي و فعالان فرهنگي در زندان كارون ممنوع الملاقات شده اند. این در حالی است که براساس آیین نامه سازمان زندان ها ملاقات با زندانی نیازمند اجازه اي از كسي ندارد.به گفته فعالان مسؤولين زندان جهت إيجاد فشار رواني بر زندانيان و يا اقدام جنايتكارانه ديگري دست به چنين كاري زده اند.

از بين ممنوع الملاقات شدگان چهار زنداني محكوم به اعدام اهل فلاحيه ( شادگان) بنام هاي غازي عباسي فرزند احمد متولد ١٣٦١، عبد الرضا أمير خنافره فرزند يونس متولد ١٣٦٦، عبد الأمير مجدمي فرزند هوشنگ متولد ١٣٥٩ و شهاب عباسي فرزند احمد متولد ١٣٦٥ مي باشند.منابع محلي افزوده اند كه اعدام هاي اخير در اكثر شهرها بر نگراني خانواده هاي محكومين افزوده و نسبت به وضعيت فرزندان خود نگرانند.

قابل ذكر است كه اين أفراد در تابستان ٢٠٠٩ دستگير ودر مؤرخه ٤/٠٩/٢٠١٢
در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي احواز محاكمه و به اتهام محاربه با خدا و فساد في الأرض طبق كيفر خواست صادره إز دادسرا به شماره ١٩٠١٠٤٣٦٣٠٠٤٠٠٧٩ به اعدام محكوم شده اند.

بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش: ماده ۳۷ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان باید با نظارت لازم، اجازه ارتباط برقرار کردن با خانواده و دوستان خود در فواصل زمانی معین را داشته باشند. این ارتباط می تواند شامل نامه نگاری و تماس تلفنی یا ملاقات حضوری در زندان باشد. ماده ۱۸۰ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: کلیه محکومان و متهمان تحت نظارت کامل و طبق مقررات این آیین‏نامه مجاز به داشتن ارتباط با بستگان و آشنایان خود می‌‏باشند و این ارتباط بوسیله ملاقات و مکاتبه‏‌ها انجام می‌‏پذیرد.

٢٢/٢/٢٠١٣
 


به نقل از منابع محلي ، يكي از ساكنان باغملك كه بختياري الاصل است شاهد عيني دفن پيكر چهار نفر عرب اهل ملاشيه احواز در خرداد ١٣٩١ بود. به گفته اين شخص مأمورين امنيتي بعد از حفر يك قبر بزرگ پيكر چهار نفر را در آن گذاشته و با سيمان پوشانيدند.شاهد مزبور اضافه نمود كه اين قبر در “قلعه تل ” نزديك شهر باغ ملك مي باشد وسه مأمور براي سه روز آن قبر را زير نظر قرار داده و در منطقه باقي ماندند.

قابل ذكر است كه عبدالرحمن حیدریان٬ ۲۳ ساله٬ عباس حیدریان٬ ۲۵ ساله و طاها حیدریان ۲۸ ساله همراه با دوست آنها به نام علی شریفی ( نعامي)در مكان نامعلومي در احواز در روز ۱۹ ژوئن ٢٠١٢ یا در روزهای نزدیک به این روز اعدام شده‌اند بی آن‌که جنازه‌هایشان به خانواده‌ها تحویل داده شود.

خانواده اين چهار نفر با اينكه مراسم عزاداري را گرفتند اما از مكان دفن فرزندان خود هيچ اطلاعي ندارند. عوامل اطلاعاتي رژيم از تحويل پيكر اين چهار شخص خوداري كردند و اخبار ضد ونقيضي را مبني بر زنده بودن دو نفر از آنها به خانواده ها بطور غير مستقيم مي رسانيدند و براي مدتي خانواده ها را سركار گذاشته بودند.حال و پس از چند ماه محل دفنشان آن هم توسط يك شخص ديگر كشف گرديده است !!! اين هم جنايتي بر جنايت اعدام اين چهار جوان در پرونده سياه رژيم حاكم اضافه شد.قطعاً اين اولين وآخرين جنايتهاي رژيم نبوده بلكه از سال ١٩٧٩ تا كنون بارها مرتكب قتل وشكنجه منجر به مرگ شده وبا وحيشانه ترين روش جنازه ها را مثله وقبرها مجهول المكان كرده است.
 

فعالان حقوق بشر از احواز گزارش داده اند كه نيروهاي انتظامي همراه با لباس شخصي ها أقدام به بازداشتهاي وسيعي در كوي ملاشيه احواز در روز جمعه ٨/٢/٢٠١٣ ،نموده اند. به گفته منابع محلي صبح روز جمعه ده ها تن از عناصر امنيتي و نيروهاي انتظامي در كوي ملاشيه منتشر شده و تعداد زيادي از هموطنان عرب را دستگير نموده اند.

فعلان أضافه نموده اند كه نيروهاي اطلاعاتي براي إيجاد رعب و وحشت در ميان فعالين فرهنگي عرب و جهت جلوگيري از تكرار تجمع و شب شعر أقدام به اينگونه بازداشت هاي خودسرانه كرده اند.در ميان دستگير شدگان چندين شاعر و فعال مدني و فرهنگي ديده مي شود:١-عبدالله سيلاوي ، ٢-محمد باوي،٣-جواد بدوي فرزند جليل ،٤-حبيب فرزند عودة كروشات،٥-ماجد هاشمي فرزند عبيد،٦-صدوق بداوي،٧-توفيق صرخي، ٨-سالم دغاغله زادگان ،٩-نواف حمودي ٣٠ ساله ،١٠-حسين حمودي ٢٤ ساله ،١١- حكيم خسرجي ٢١ ساله ، ١٢- خيرالله منصوري(مزرعة) ٢١ ساله ،١٣-ناجي بوعذار(سيلاوي) فرزند حميد ١٩ ساله ، ١٤-یوسف زهیری فرزند يعقوب ١٥- سجاد بدوی فرزند حسين
١٦- خليل مرواني( خسرجي) فرزند محسن ٢٢ ساله.

چندي پيش در شهرهاي خلفيه( رامشير) و عبادان نيز عده اي از جوانان عرب را بدليل فعاليتهاي فرهنگي و مذهبي دستگير نموده اند. شنبه ٢ فوريه اصغر مهرنیا نماينده دادستان دادگاه عمومی و انقلاب در عبادان در گفتگو با رسانه ها خبر از بازداشت شماری از جوانان عرب در شهر عبادان داد و ادعا كرد: “این افراد با تردد و آموزش در کشورهای خلیج اقدام به جذب افراد برای تسنن می‌کردند، او ادامه داد با اقدام اطلاعات، مکان‌های اجتماع افراد در چند نقطه مختلف شهر شناسایی و متهمان دستگیر شدند.”
مهرنيا اضافه نمود: در محل اقامت متهمان کتاب هایی عربي متعلق به نويسندگان عرب یافته شده! پس از بازجویی‌های قضایی و اعترافات نامبردگان!، پرونده تکمیل شد و در اختیار دادگاه انقلاب اسلامی حوزه قضایی عبادان قرار گرفت.

خانواده هاي دستگير شدگان از علت بازداشت شدن فرزندان خود و سرنوشت آنها تا كنون هيچ اطلاعي ندارند و نگران سلامت عزيزان خود هستند.فعالين حقوق بشر از آزار، شكنجه، رفتارهاي غير انساني و محاكمات ضالمانه توسط مقامات امنيتي و قضائي اين جوانان نگران هستند.
٨/٢/٢٠١٣
 
نامه سرگشاده دانش آموزان دبیرستانهای خلفيه
( رامشير ) به فعالین حقوق بشر باعرض سلام

مکتوب ذیل شرح مختصری از محنت معلمان دربند ماست كه مظلومانه به اعدام محكوم شده اند . شاید برما خرده بگیرید که ما دانش آموزان در اثر احساسات خودجوش با نوشتن این نامه ودرخواست ازشما برای توقف اعدام معلمان عزيزمان وارد مسائلى شده ايم که خارج از حوزه و محيط آموزشى ماست. اما شما بخوبی مطلع هستید که علم و تکنولوژی دنیای امروزى بشريت را تبدیل به يك دهکده جهانى كرده است و اخبار ظلم و ستم و حوادث مختلف در جاى جاى نقاط جهان توسط رسانه هاى اجتماعى منتشر مى شود.

ما دانش آموزان عرب شهر خلفيه ( رامشير ) علی رغم فقر و محرومیت و تبعيض همانند هم سن وسالهای خود در شهرهای مرفه وارد دانشگاهها و عرصه هاى علمى و فرهنكى شده و از مسائل روز از آگاهى نسبى برخوردار هستيم . ما مى دانيم كه صدور احكام اعدام براى اين معلمان دلسوز و هدف از زمینه سازی و تبليغات منفى براى توجیه اعدام آنان از سوى دشمنان ملت عرب و شووينيستهاى محلى بوده است . آنانى كه چشم ديدن فعاليت و عملكرد اين معلمان براى احقاق حقوق مردم مظلوم عرب را ندارند زيرا كه آنها جهت بيشرفت و ارتقاى سطح علمى دانش آموزان عرب از هيج كوششى دريغ نكرده اند و با مال و جان و وقت و زحمات خود براى خدمت به دانش آموزان فقير و تهى دست عرب خدمت كرده اند.

دوسال پیش در زنگ استراحت علت نیامدن سه دبیر را از معاون دبیرستان پرسیدیم، علی رغم مطلع بودن وی ازخبر هجوم شبانه نیروهای اطلاعاتی به منازلشان وبازداشت آنان، متاسفانه موضوع را پنهان کرده،ادعای فرستادن به ماموریت ایشان نموده،طولی نکشید که در اثرانتشارخبر و زمزمه اعتراض ما دانش آموزان اداره مدرسه خبرى درباره معلمانمان را در تابلوى اعلانات مدرسه شهيد مطهرى نصب كردند كه مشتى از تبليغات منفى مبنى بر ضاله بودن افكار آنان بود و با صف دادن دانش آموزان در توضیحی که خالی از تهدید نبود، سعی در توجیه بازداشت غیر قانونی و فاقد مبرر کرده،مدعی می شود که اينها از مخربين و فرقه ضاله و غيره مى باشند.

با گذشت چند هفته وبا عنایت به تجارب خود وپدرانمان از مراجعات به ادارات دولتی، خصوصا مراکز امنیتی که بنوبه شاهد برخورد مستقیم وغیر مستقیم با انگیزه ای عرب ستیزانه بوده وهستیم،سخت نگران دبیران بازداشتی شدیم.خصوصا که این عزیزان چند سال سابقه فعالیت فرهنگی وراه اندازی شبهای شعر ادبی وعربی داشته واز محبوبیت والائی درجامعه برخوردار وبارها برای تعطیل کردن چنین برنامه هائی مورد تهدید مقامات امنیتی قرار گرفته بودند.مدتی پس از بی اطلاعی کامل خانواده هایشان وما دانش آموزان از محل بازداشت(سیاه چاله های اطلاعات)نامبردگان ذیل ونظر به علم واطلاع کامل مسئولین اطلاعات ازمحبوبیت دبیران ودو جوان فعال فرهنگی وانعکاس ظلم وستم ناشی از شکنجه های غیر انسانی که بر تن وروان آن عزیزان روا داشته اند، تنها راه توجیه عمل غیر انسانی خود را در کمک گرفتن از شبکه تلویزیونی پرس تی وی (وابسته به سپاه) یافته با پوشش خبری وخیانت به امانت شغل خبرنگاری ،جنایتهای غیر انسانی مسئولین ومامورین شکنجه گررا ،با اخذاقرارات مهندسی شده تحت وحشیانه ترین شکنجه ها وبرنامه ریزی شده پخش ومنتشر کردند،تا مثل قتلهای زنجیره ای مجبور به معرفی به اصطلاح کنج اندیشان اطلاعاتی قاتل وشکنجه گر نشوندوهمزمان زمینه جنایتی دیگر(اعدام)را تدارک بینند.

پس از پخش فیلم ساختگى توسط اطلاعات (مرکزی وسپاه پاسداران)ازکانال تلویزیونی پرس تی وی كه از بازداشت معلمان عرب اهوازی با اتهاماتى واهى و دروغين كه همه مردم شهر را شوكه كرد و با تبليغاتى كه بوى دشمنى و عرب ستیزى آن آشكار بود و با اين كه آثار شکنجه های خونین برچهره اين معلمان معلوم بود زمینه را براى صدور حكم اعدامشان مهیا كردند .

ما از كليه سازمانهاى حقوق بشرى و بين المللى و آزادگان جهان درخواست انسانی برای جلوگیری از فاجعه اعدام معلمان محبوب ما از هر كوششى دريغ نكنند و تأكيد ميكنيم كه اين عزيزان از فعالان فرهنگى مسالمت جو و از معلمان دلسوز و از چهره هاى محبوب جامعه هستند .
نام و مشخصات کامل این پنج معلم عرب محکوم به اعدام :
١. هاشم شعباني نژاد متولد ١٣٦٠ شاعر - وبلاگ نويس و دبير أدبيات عرب و دانشجوي فوق ليسانس علوم سياسي دانشگاه اهواز.
٢. هادي راشدي متولد ١٣٥٢ دبير شيمي و فوق ليسانس شيمي كاربردي.
٣. محمد علي عموري نژاد متولد ١٣٥٦ وبلاگ نويس و فارغ التحصيل رشته مهندسي منابع طبيعي- شيلات و آبزيان از دانشگاه صنعتي أصفهان و فعال دانشجويي و يكي از مؤسسان نشريه دانشجويي " التراث" بوده كه در دانشگاه صنعتي اصفهان منتشر مي شد.
٤. سيد يابر البوشوكه متولد ١٣٦٣و برادر وى
٥. سيد مختار البوشوكه متولد ١٣٦٥

عده ای از دانش آموزان دبیرستانهای خلفيه ( رامشير )
29 دی ماه 1391
مصادف با 18/1/2013
 
منابع حقوق بشر در احواز اعلام كرده اند كه ٥ تن از زندانيان سياسي عرب كه توسط وزارت اطلاعات در سال ٢٠١١ دستگير شده بودند. دو روز پيش از انتشار اين خبر حكم اعدام آنها توسط ديوان عالي تاييد و ابلاغ شد.
اين افراد بنام هاي:
- هاشم شعباني نژاد متولد ١٣٦٠ شاعر – وبلاگ نويس و دبير أدبيات عرب و دانشجوي فوق ليسانس علوم سياسي دانشگاه اهواز.
- هادي راشدي متولد ١٣٥٢ دبير شيمي و فوق ليسانس شيمي كاربردي.
-محمد علي عموري نژاد متولد ١٣٥٦ وبلاگ نويس و فارغ التحصيل رشته مهندسي منابع طبيعي- شيلات و آبزيان از دانشگاه صنعتي أصفهان و فعال دانشجويي و يكي از مؤسسان نشريه دانشجويي ” التراث” بوده كه در دانشگاه صنعتي اصفهان منتشر مي شد.
-سيد يابر البوشوكه متولد ١٣٦٣.
- سيد مختار البوشوكه متولد ١٣٦٥.
و على رغم اينكه كليه متهمين در جلسات رسيدگي ضمن انكار اتهامات انتسابي ، اعترافات خويش نزد ماموران امنيتي را ناشي از شنكجه و فشار هاي جسمي و روحي و اعترافات خود نزد بازپرس را در اثر اكراه و تهديد با حضور ماموران امنيتي بيان نموده اند لكن علي رغم اين وعدم وجود شهود عدول در خصوص اين پرونده توسط شعبه ٢ دادگاه انقلاب دادگستري اهواز به رياست قاضي سيد محمد باقر موسوي در تاريخ ١٧/٤/١٣٩١ به اتهام محاربه وفساد في الارض و تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي و اقدام عليه امنيت ملي با استناد به اصطلاح<علم قضايي>مواد ١٨٣، ١٨٦، ١٨٩، ٥٠٠ ، ١٩٠، ٤٩٨،١٩١، ١٠٥ از قانون مجازات إسلامي و طي پرونده كلاسه ٨٩٠٩٩٨٦١١٩٩٠١٥١٧ به اعدام محكوم شده اند.
منابع حقوق بشري أضافه نموده اند كه اين أفراد بمدت ٩ ماه در بازداشتگاه اطلاعات بشدت شكنجه و در شرايط روحي و جسماني بسيارسخت و ناگوار بسر مي بردند كه در اثر شكنجه هادي راشدي استخوان لگن وي شكسته شد و هاشم شعباني نژاد دچار بيماري اختلال رواني شده است و ديگر متهمين از بيماري هاي عفونتي رنج مي برند. قابل ذكر است كه دو نفر از متهمين بنام هاي هادي راشدي و هاشم شعباني نژاد قبل از تفهيم اتهام و تشكيل دادگاه توسط تلويزيون پرس تي وي ايران و نيروهاي اطلاعاتي مورد تهديد و شكنجه قرار گرفته اند وتحت شكنجه شديد و فشار اعترافات اجباري و ساختگي گرفته شده و نمايش داده شد.

پيش از اين منابع محلي أعلام كردند كه بعد از صدور حكم اعدام توسط شعبه ٢ دادگاه انقلاب احواز و تائيد ان در دادگاه تجديد نظر، اهالي شهر خلفيه( رامشير) با يك تومار اعتراض خود نسبت به أحكام غير قانوني و غير انساني صادره در حق اين فعالان مدني و فرهنگي را نشان داده اند . إمضاء كنندگان تومار كه همگي از معتمدين، معلمان ، شاعران ، روشنفكران همراه با فعالان فرهنگي مساجد منطقه ،فعاليت مدني و فرهنگي اين افراد را تائيد كرده بوده اند. كه گويا اين عمل و همچنين رد تهمت هاي نسبت داده شده به آنها در دادگاه انقلاب و اعتراض به اعترافات زير شكنجه در پرس تي وي باعث خشم مأمورين اطلاعات شده و اداره اطلاعات احواز با أعمال نفوذ و دخالت مستقيم بر روند قضائي پرونده خواستار إعدام اين جوانان شدند.

لازم به يادآوري است كه على رغم محكوميتهاي پي در پي توسط سازمان هاي ، عفو بين الملل، ديدبان حقوق بشر ،پارلمان هاي اروپاو پارلمان بريطانيا ، وزارت خارجه المان ، وزارت خارجه بريطانيا ، وزارت خارجه امريكا و ديگر نهادهاي حقوق بشر بين المللي و ايراني نسبت به اينگونه اقدامات غير قانوني و غير انساني دستگاه قضائي و ماموران وي و همچنين نقض سيستماتيك حقوق بشر توسط رژيم جمهوري اسلامي ايران در منطقه احواز أما شاهد پافشاري دستگاه اطلاعاتي و قضايي بر إعدام اين پنج جوان عرب هستيم.
 
فعالان حقوق بشر از احواز گزارش داده اند كه نيروهاي انتظامي همراه با يگان ويژه أقدام به محاصره چهار روستاى منطقه شعيبيه از جمله روستاى بيت يريح، روستاى بيت نبي ، روستاى دهول و روستاى الشان صخي، نموده اند. به گفته منابع محلي در روز پنج شنبه ٣/٠١/٢٠١٣ بيش از ٣٠٠ نفر از عناصر يگان ويژه و نيروهاي انتظامي در منطقه شعيبيه منتشر شده و سه نفر از هموطنان عرب را دستگير نموده اند.

از بين بازداشت شدگان مهندس وليد كعبي ٢٤ ساله فرزند حنش ، كعب كعبي فرزند شاپور ٢٠ ساله دانشجوي دانشگاه و جليل كعبي فرزند حميد ١٩ ساله دانشجوي دانشگاه مي باشند. . همچنين در مؤرخه ٢٥/١٢/٢٠١٢ نيروهاي امنيتي در روستاى "يريح " هموطن ديگري بنام حاتم كعبي فرزند عطيه دستگير نموده است. در همين راستا در روزهاي آخر سال ٢٠١٢ نيروهاي امنيتي جهت ترساندن و به وحشت انداختن مردم تعدادي از ساكنان منطقه شعيبيه را بازداشت نموده اند از جمله نوجوان ١٤ ساله بنام مهدي كعبي ، خليل كعبي ٢٢ ساله ، هاشم كعبي ٢٣ ساله و ابو نبيل كعبي ٣٦ ساله جزء دستگير شدگان بوده اند.

منطقه شعيبيه در شمال احواز و در مسير احواز - تستر(شوشتر) قرار گرفته و نظام جمهورى إسلامي زمين هاي كشاورزي مردم را مصادره و چندين شركت نيشكر را در آنجا راه اندازي نموده است. در چند سال أخير نظام حاكم جهت تغيير تركيب جمعيتي مبادرت به اسكان عشائر كوچ نشين و مهاجر در اين منطقه نموده است. فعالان مي گويند از دو هفته پيش اين تنش ها و بازداشت هاي خودسرانه در منطقه شعيبيه بدليل برخورد و درگيري ساكنان منطقه با عشائر كوچ نشين در جريان است.

٤/١/٢٠١٣
 

حكومة الاحتلال الفارسية , تقوم بتوثيق سبعة ملايين و نصف من السجلّات الثبوتية للمدنيين حديثاً .

اعترفت الحكومة الفارسية وفق مصادرها الاعلامية الرسمية , بخطوة غير مسبوقة , أعلنها مسؤول دائرة الاحوال المدنية الذى يسمى " مريدي " في الاحواز العاصمة , كشف المذكور اعلاه عن توثيق سبعة ملايين و نصف من السجلّات الثبوتية للمدنيين حديثاً . حيث تم ضبط و ترقيم المستندات ابتداءاَ من عام 1927 م المصادف 1306 شمسي , ما يعادل 85 عاما اى بعد احتلالهم للاحواز بعامين .

و ذلك مؤشر لفقدانهم الأوراق الثبوتية الدالة على تواجدهم في الاحواز, مما جعلهم يقومون بتسجيل الاسماء حديثا بطريقة الكترونية , لتزوير الحقائق لاحقا , و تسجيل الفرس المهاجرين الذين جاءت بهم حكومة الاحتلال الفارسية , ضمن سياساتها الهدافة الى تغيير التركيبة السكانية , و تهجير العرب و جلب الفرس من المحافظات الفارسية , و توطينهم فى مخلتف انحاء قطر الاحواز السليب
 
رمضان ناصري ٤٠ ساله عرب احوازي متأهل داراي دو فرزند وي ساكن واهل كوت عبدالله احواز كه در سال ٢٠٠٦ توسط وزارت اطلاعات احواز دستگير شده بود هم اكنون در حال طي كردن محكوميتش در زندان شهرستان اقليد استان فارس است. ناصري از بيماري هاي عفونتي ، درد زانوها و بيماري هاي مفصلي رنج مي برد و وضيعت وي خيلي وخيم است. در حال حاضر وي در شرايط روحي و رواني بسيار بدي بسر مي برد و نياز به درمان و معالجه فوري دارد اما مسؤولين زندان از دادن أجازه به وي جهت معالجه و انتقال به بيمارستان خوداري مي نمايند.

رمضان ناصري توسط دادگاه انقلاب احواز به اتهام أقدام عليه امنيت كشور و محاربه با خدا به ٣٠ سال محكوم شده بود و به زندان شهرستان اقليد تبعيد شد. وي يكي از فعالان فرهنگي شهر احواز و يكي از هنرمندان عرب در تئاتر بود. او در دوران إصلاحات خاتمي يكي از أعضاي "مؤسسة شمس جنوب " بوده و در رشته تئاتر فعاليتهاي فرهنگي فراواني در اين مؤسسة داشت.

خانواده اين زنداني ، جهت رسيدگي به وضعيت سلامتي پدر خود و معالجه وي در بيمارستان از تمام سازمانهاي حقوق بشري درخواست كمك مي نمايند. شايان ذكر است كه ناصري تنها نان آور خانواده خود بوده و خانواده وي از فقر و محروميت رنج مى برند. يكي از منابع محلي به فعالين حقوق بشر نقل كرد كه فرزندان ناصري به علت نداشتن هزينه قادر به رفتن به شهرستان اقليد جهت ملاقات با پدر خود نيستند.
 
على رغم هشدار كارشناسان محيط زيست مبني بر إثبات مضر بودن دكلهاي مخابرات براي سلامت انسان ، اداره آموزش و پرورش عبادان اقدام به نصب دكلهاي مخابرات در ٩ مدرسه در داخل شهر و يك مدرسه روستايي نمود.
بر اساس نظر كارشناسان محيط زيست، وجود دكل هاي مخابرات در مناطق مسكوني باعث بروز اختلالات خوني و معزي در انسان ميشود. همچنين يكي از كارشناسان سازمان محيط زيست طي مصاحبه اي با روزنامه خراسان أعلام كرد كه أمواج إرسالي از اين دكلها سرطان زا ميباشند.

أداره آموزش و پرورش عبادان براي تأمين بخشي از بودجه خود ماهانه مبلغ ٣٠٠ هزار تومان تقريباً معادل يكصد دلار بابت أجاره بهاي نصب هر دكل از شركت مخابرات دريافت ميكند.

لازم به يادآوري است كه اولين و بزرگترين پالايشگاه نفت خاورميانه در شهر عبادان تأسيس شد . اين شهر يكي از شهرهاي جنوبي اقليم عربستان(خ و زس تان) است كه ذخاير عظيم نفت و گاز در آن واقع است و بالغ بر ٨٥ درصد توليد نفت ايران از اين منطقه تأمين ميشود.

آمارها و گزارشات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي افزايش مبتلايان به سرطان در اقليم عربستان(خ وز س تا ن) را نشان ميدهد. همچنين گزارشات و آمارهاي غير رسمي بيانگر افزايش تولد نوزادان ناقص الخلقه و يا مبتلا به اختلالات عصبي ميباشد .

 
ايران تخطط عمليات إرهابية في البحرين... مصباح
يزدي يصدر فتوى لاغتيال قيادات في البحرين

هذه الوثيقة في تاريخ ٢٩/٠٩/٢٠١٢ و صادرة من قوات القدس و تطلب من مصباح يزدي بصدور فتوى لاغتيال شيخ حمد ابن عيسى آل خليفه امير مملكة البحرين و رئيس جهاز الأمن عادل بن خليفه و الجنرال طارق الحسن